Monday, November 30, 2009

"PaNdAi SuDaH BuAT RoTi JaLa"

HaSiL RoTi Jala saya... HaA Nie DiA;Kari Daging yang saya masak...
RoTi JALa yang siap digulung...
RoTi JaLa yang siap dilipat...
SeTeLaH dilipat dalam kuali...
DiLiPaT Dua...
HaSiL setelah dipusingkan...
AdA NaMpAk macam Jala tak???
PuSiNg-pusing...

AkHiRnYa...
YePiiiiiiii...
Berjaya juga saya buat Roti Jala sendiri tanpa bantuan Mama...
Bestnyer bila bancuhan tepung tu menjadi...
Bestnyer bila Roti Jala tu menjadi...
Buat kata Mama,kalau bancuhan tepung tu betul caranya;
Barulah menjadi Roti Jala,masa nak pusing-pusing dalam kuali tu...
Bancuhan tak boleh terlalu cair sangat dan tak boleh terlalu likat sangat...
Kena pandai-pandai agak...
Roti Jala dimakan dengan Kari Ayam atau Kari Daging...
Perghhh Sodappp tu...
Disebabkan daging korban banyak,maka saya buatlah Kari Daging:)...










16 comments:

LayarLara said...

Pesal roti jala tu dah jadi cam ala2 rupe lempeng??? Terlebih jala la ni...

adiwarnatasya said...

Kanda,
Ekekekkkk...
Nie kan budak baru belajar hehehiii:)

suhaila-ab said...

ok dah tu...bila dah duk lamperut dah tak nampak jala lagi dah...janji rasa baekkk punya...

adiwarnatasya said...

Kak Su,
Jue kena belajar mahir "MEN" jala lagikkk nie:)...

adiwarnatasya said...
This comment has been removed by the author.
AZANI said...

adie...cubaan pertama...next time sure improve....not to worry...

adiwarnatasya said...

En.Azani,
Yoo...
Chaiyok2...

Fær.han/Unown F/Gyan said...

Ahahah pandainyer~ Tapi a bit weird blaja rewind, ahahaha =p Lipat dulu baru jadi bulat ker? Kikiki~ Erm kalo xda bekas kuning tue cmane kak?

adiwarnatasya said...

Faer,
Betukkan bulat dulu baru lipat arr...
Kalau tak ada acuan tu (bekas kuning) kau jala pakai tangan jer laa dek oii heheheiiii...

Ad said...

kalau jala camni,ni anak ikan bilis pun sangkut!

heeeheheeeeeeehe (gelak mak lampir)

adiwarnatasya said...

Ad,
Yoo la tuu...
Senang sikit nak buat "ikan bilis" masak sambal haa.
Heheheiiii:)

Zumairi said...

boleh buat meniaga nih..bukak kedai dpn umah ;-)

http://paksuu.com

kirana said...

Ko myeksa akak dgn gambar roti jala mu. Ishhh... daging korban dlm ice box akak pong byk jgak. Nak cuba gak nmpak gaya nyer nih! Kalo jadi, akak tnjuk-mnunjuk gambo2 yg akak buat plak! Wokehhh!

adiwarnatasya said...

Zumairi,
Leh ajer.
Buat income tambahan...

adiwarnatasya said...
This comment has been removed by the author.
adiwarnatasya said...

Kirana,
Sila2kan buat.
Gunakn daging2 tu...
Nnt jue terjah:)