Sunday, November 29, 2009

"NaSi HiJaU & AyAm MaSaK HiJau"

ReSePi BaRu;"Hasil Ajaran Sifu LagiKkK"
SuNgGuH MeNyELeRaKaNnN...
"Nasi Hijau"yang telah siap dan sedia untuk dimakan:)...

Dilawan dengan "Lauk Ayam Masak Hijau"


Hasil ajaran sifu yang mengajar masak "Nasi Hijau bersama Lauk Ayam Masak Hijau"...
Buat "kata sifu" mungkin resepi ni ditakdirkan di Perak...
Telah dicuba untuk menu "Hari Raya Aidil Adha"...
Memang Sodappp...
Suka aroma "Bau Wangi"daripada nasi yang hampir nak masak...
"PerghHhH"...
SuNgGuH MeNyEleRaKaNnNn...
Lauk Ayamnya pulak;SodapPp dan PedasSsS...
Sedia dimakan dengan Lemang dan Ketupat lagiKkK:)...
Note:KaMi SeMuA SuKaKaNnYa:).......
"Thanks Sifu;)"









8 comments:

DrSam said...

serba hijau biasanya sedap mata memandang. pasti rasanya juga menawan

idot said...

salam...

uit.. aku xleh tahan ar..
tiap kali bukak blog hang jer, nampak makanan... adoi...
kantoi la diet mcm ni...
bukan main lagi raya haji, resepi menyelerakan... ummphhhhhh.....
jgn lupa bwk opis... hehehehe....

Fly said...

sungguh menyelerakan..tgk pun dah tau sedap... inilah pertama kali saya dengar masakan hijau ni apapun mmg membuatkan saya rasa terlalu lapar hehe

adiwarnatasya said...

DrSam,
Haa;bukan pemandangan jer serba hijau,makanan pun sama berkosepkan hijau...
"Mesra Alam"

adiwarnatasya said...

Idot,
"Salam Aidil Adha buat kamu"
InsyaAllah...nnt aku masak,aku bawak kat hang naa:)

adiwarnatasya said...

Fly,
Memang sodappp pun...
Cubaan pertama daripada saya resepi nie...

KilauJauharah said...

hoho..nak resepi....

adiwarnatasya said...

Ara,
Kau ketawa Santa yer...
Ooppsss:)