Sunday, March 21, 2010

"DaH MuLa LaNgKaH"

SPA Online...
MPOB Online...
Bosan???
Yup...;
Cik Adi dah mula terasa bosan...
Bukan bosan sebab apa;tapi sebab kerja...
Mula terasa nak tukar kerja...
Kerja kat office sekarang okey...
Semua dalam keadaan baik...
Bos yang baik...
Kengkawan yang baik...
Sangatlah happy kerja kat MBSB...
Cuma....................
Gaji...???
Gaji yang masalahnya...
Rasa tak berbaloi dengan kerja...
Sabar ada tahapnya kan...
Kalau tak mula langkah;tak menjadi juga...
Betul juga;
Tak boleh berada di suatu tempat tu dalam jangka masa yang agak lama...
Parah nanti...
Cukup hanya 3-4 tahun dah memadai...
Kena Lompat...Lompat...dan Lompat...
Baru boleh berjaya dan mendapat tangga gaji yang baik mengikut kehendak...
Jadi;
Sekarang Cik Adi mula langkah...
Tak boleh bertahan dah...
Hari ini Cik Adi mohon Lembaga Minyak Sawit Malaysia...
Isi borang online...
Mohon dalam jawatan Secretary...
Kebetulan ada jawatan kosong...
Ambil lah peluang...
Manalah tahu nak rezeki Cik Adi...
Boleh la tukar kerja lain dalam kerajaan...
Seterusnya Cik Adi mengisi borang online SPA sekali lagi...
Untuk lima jawatan...
Harapan;adalah salah satu yang dapat...
Harapan tahun ni;
Dapatlah Cik Adi kerja baru...
Dapat kerajaan lagi bagus...
Aminnn...
(Doa untuk diri sendiri):)...
Sambil tu juga;
Cik Adi usahakan kerja swasta yang ada potensi...
Tak kisahlah office apa pun...
Janji gajinya bagus...
Sekarang di MBSB Cik Adi dah pun tiga tahun...
Haa;...
Memang seharusnya keluar dah...
Seharusnya melompat dah...
*Note : SeMoGa CiK Adi BeRjaYa...InsyaAllah;Aminnn:)





8 comments:

iqa said...

jue,lama nya iqa tak jenguk,rindu.busy la.huhuhu.jue sihat ke?wah belog dah cantik :))

adiwarnatasya said...

Rindu iqa juga...
Lama betul iqa menyepi hehehehh:)
Yup;jue sihat...
Bila la nak kuar sama ni:)

pak long said...

salam buat cik adi...
moga berjaya hendaknya...

idot said...

salam.. awat nye hang ni...
sabaq la, hujung bulan ni kita tgok dpt baper.. tapi kalau ader ksong kat mana2, roger2 la aku yer...

adiwarnatasya said...

InsyaAllah.
Thanks Pak Long:)

adiwarnatasya said...

Dah terlebih sabaq nie Idot...
Bleh ajer:)

shi3la said...

hakak doakan kau berjaya..jgn mudah putus asa..kalo berusaha Tuhan akan tunjukkan jalan wokehh..

adiwarnatasya said...

Kak Shiela thanks atas doa dan semangat...

*Muachhh tuk akak:)