Saturday, March 20, 2010

"BERKONGSI BERSAMA"

Cik Adi sudah bermula membaca Majalah Pengantin...
Menarik juga majalah nie;macam-macam ada:)


Persediaan ker ni???
Apa pun bagus membaca;mencari ilmu...
Lembab otak ni kang kalau tak membaca...
Tak kiralah surat khabar ker;majalah ker;novel ker;buku belajar ker...
Cik Adi mesti membaca hari-hari...

Nak tukar mood pulak rini;
Cik Adi menyentuh Majalah Pengantin...
Tak semestinya orang nak kahwin jer mesti baca Majalah nie...
Tak kahwin lagi pun bleh...
Macam-macam ada dalam majalah nie tau!!!...
Info rumahtangga;fesyen tuk lelaki dan wanita;kreativiti menggubah;nostalgia pesona;dan macam-macam lagilah...
Nak tau kenalah baca sendiri...

Suka Cik Adi tengok baju pengantin dalam majalah nie;menarik sungguh!!!
Boleh tau macam-macam fesyen terkini...

Paling suka sekali Info rumahtangga...
Bagus tips-tips yang diberikan...
Bukan mudah tuk mendiri rumahtangga nie...
Kalau tak ada ilmu;susah...

Banyak faktor yang perlu tau bagaimana nak membina rumahtangga yang harmoni;rumahtangga yang bahagia...
Kalau ada segalanya kemewahan;harta benda;pekerjaan yang baik;makan,minum dan pakaian, masih tak cukup...
*AGAMA;kekuatan utama mendirikan rumahtangga...

Walaupun Cik Adi tak berkahwin lagi;
Tapi kena tau bagaimana nak membina rumahtangga yang bahagia...
Bagaimana nak menjaga suami dan anak-anak dengan baik...
Beri layanan yang baik buat mereka...

Besar peranan wanita...
Bukan hanya pandai dari segi belajar;bekerja tapi dalam segala aspek...
Biar tahu dari A hingga Z...
Peranan wanita teramatlah penting menguruskan rumahtangga...
Terutama sekali dalam mendidik anak-anak...
Bukan mudah ye nak mencorakkan anak-anak sehingga mereka berjaya...
Seorang ibu perlu tahu bagaimana nak mengambil hati anak-anak;tahu nak mengajar mereka dalam pendidikan;tahu bagaimana nak membentuk akhlak mereka...
*Itu semua kena ada ilmu!!!...

Tak boleh nak harapkan suami sahaja...
Masing-masing ada tanggungjawab dan peranan...
Bila "tak tahu" tanggungjawab dan peranan;amatlah susah rumahtangga itu tuk dibina dengan baik...
*Ibarat membina sebuah rumah;kalau tak ada tiang yang kukuh kan bukan mudah...

Kalau dilihat bagaimana keluarga kita sendiri...
Melihat pada mak dan ayah kita sendiri...
Melihat pada datuk dan nenek kita...
Orang dulu...
Ooppsss kita sebut "orang lama" lah;lagi manis kan...
Bahagia mereka hingga ke anak cucu...
Mak dan ayah kita sendiri cuba kita lihat...
Pandai mereka memainkan peranan mencorak rumahtangga...
Kenalah contohi yang baik daripada mereka...
Belajar dari mak dan ayah kita...
Ambil tips-tips yang baik daripada mereka...

Paling penting;...
Kalau ada sebarang masalah;
Berbincang dengan cara baik adalah penyelesaian terbaik setiap pasangan suami dan isteri...
Duduk berdua tanpa gangguan anak-anak...
Bincang bersama dan jangan bertengkar atau bergaduh depan anak-anak..
Biar anak-anak melihat kita (ibu dan ayah mereka) bahagia;gembira...
Dari sini la anak-anak dapat membesar dengan baik;tanpa sebarang masalah...
Bila mereka melihat keluarga bahagia...

*Kesimpulannya;...
Mencorak istana (keluarga) itu adalah kamu (suami dan isteri)...
Baik daipada kamu (suami dan isteri)...
Baik untuk mereka (anak-anak)...
Utuhnya istana (keluarga) bahagia...


Note:Masa tuk Cik Adi tidur dah nie...
"Salam;HaPpY MoRniNg;Zai Jian Semua:)"














10 comments:

modusoperandi111209 said...

ehem..ehem..

DrSam said...

membaca memang terbukti dapat menambahkan pengetahun. kira bagus cik adi membuat persiapan awal-awal lagi ni :)

adiwarnatasya said...

Modusoperandi;
AhaAa...HuiShHhh:)

adiwarnatasya said...

Masih mentah;banyak perlu belajar lagi DrSam:)

pak long said...

salam buat cik adi..
adussss..entri ko memang mendalam la kesannya...moga ko jadi yang teristimewa kelak..

adiwarnatasya said...

Aminnn;dengan doa Pak Long tu:)

Fly said...

salam bahagia, Sory lama x melawat sini..hehe banyak luangkan masa kat FB sebelum ni..InyaAllah pas ni aktif semula berblog :)..

adiwarnatasya said...

Owahhh dah kembali Fly...
Bagus-bagus:)

idot said...

amboi... hang ni...
ader makna tu.. pengantin baru dah kuar... leh la p beli... hehehehe..

adiwarnatasya said...

Hehehehhh idot;
Aku tgk dah yang baru...
Tunggu hujung bulan nie nak pi beli:)