Wednesday, June 10, 2009

"Meor Mohammad Iskandar"



Nielah anak saudara pertama Adiwarna & Cucu Sulung Mama & Abah...
Comel kan...
Bulan August nie genaplah umurnya 2 tahun...
Peminat Upin & Ipin...
Dapat tengok cerita Upin & Ipin bagilah kat dia...
Mengadap satu hari pun tak mengapa...
Paling suka kalau dapat bergambar...
Pantang tengok kamera...
Pas snap gambar...
Pasti nak lihat gambarnya...
Pas tu sukar benar Iskandar...
Iskandar panggil Adiwarna "Ummi"...
Anak saudara yang pertamalah katakan...
Menjadi kesayangan keluarga...
Terutamanya Opah & Datuknya...
Bertuah benar Iskandar...
Nampak muka Along Coklat dimintanya...
Nampak muka Alang Roti dimintanya...
Nampak muka Achik Keropok dimintanya...
Memang pantang kalau nampak muka kami bertiga...
Memang cerdik dan lincah...
Belum dua tahun lagi dah pandai membaca doa makan, doa sebelum tidur & doa selepas bangun tidur...Sudah mula diajar mengaji oleh Mamanya dimulai membaca Alif, Ba, Ta...
Jatuh jer apa-apa barang dia pasti menyebut Ya Allah atau AllahuAkbar...
Nampak jer buku; dipegangnya, dibuka & membaca ikut sedap mulutnya membunyi...
Senang menjaganya...Tak banyak kerenah...Pandai bawa diri kalau Mamanya sibuk di dapur...

Note : Ummi doakan Iskandar membesar dengan sihat, menjadi anak yang pintar & menjadi anak yang soleh untuk Mama & Abah Amin...

3 comments:

Mesayu Kirana said...

aminnnn...cute nyer masa pakai songkok tuh..

Adiwarnatasya said...

Mesayu,
Macam Upin & Ipin.
Ekekekekekkk:)

Mesayu Kirana said...

Haah lah...betul-betul-betul..