Sunday, December 6, 2009

"PeTuA AwEt MuDa...MaKaNLaH NaSi ULaM...:)"

Nie laa rupernyerr Pucuk Muda Lemundi..."RaHsiA AwEt MuDa..."
Setelah Bahan-bahan selesai diadun...
Tiber laa masanya tuk memasak...
WaHhHh...Siap Sudah Nasi Lemundi Saya...
Aroma yang menyelerakan;)...
PerghHhH...
Nie lahhh Nasi Ulam Feveret Sekeluarga...
SodaPpp:)...

Rahsia Nenek Moyang...
Diturunkan Ke Generasi Cucu Cicit...
+Mentimun sebagai ulam...
+Sambal Tumis Bilis yang menyelerakan...
Pelengkap Nasi Lemundi + Daging Dendeng Perap Kicap yang menyelerakaNnNn...
SoDaPpp Daging Dendeng nie...
Tak Lengkap kalau tak dimakan bersama Nasi Lemundi...
Menu Di Hari Minggu Saya:)...

Walaupun tengah demam;...
Semangat jugakkk nak memasak nie...
"Nasi Ulam Lemundi" yang menyelerakan tak lengkap kalau tak dengan;...
+Daging Dendeng Perap Kicap+Sambal Tumis Bilis+Mentimun...
Pucuk Muda Lemundi dijadikan Nasi Ulam...
PerghHhH menyelerakanNnN:)...
Aroma Pucuk Lemundi yang menggiurkan...
Membakitkan selera...
Tak pandang sudah kiri kanan...
Apatah belakang...
"Rahsia Awet Muda & Baik Tuk Kesihatan Dalaman Badan..."
Salam Ceria Tuk Semua;
::adiwarnatasya:)::









21 comments:

Ad said...

dah macam wat iklan plak ayat dia..patut laa nampak cam bayi..selalu makan lemundi yerrr ..opss.

ee..x elok laa makanan darat bercampur dgn makanan laut..


tp sambal ikan bilis tu sgt2 menawan kalbu

KilauJauharah said...

ish ish...hilang diet bila tiba hari mgu kan?

adiwarnatasya said...

Ad,
Ekekekekkk:)

Ha ahh;tahu dah...
Makanan darat n makanan laut tak leh bercampur...
Tapi kawan seorang tu tak makan daging,permintaan kawan yg suh buat sambal tumis bilis tu.

adiwarnatasya said...

Ara,
Tu laa pasal...

Tapi aku tetap berdiet gak.
"Makanlah dlm kuantiti yg sedikit"...:)

DrSam said...

ulam memang kegemaran saya. Kalau makan nasi berulam memang bertambah-tambah. Tapi nasi lemundi ni first time dengar...kena cuba ni. Kat mana ye?

adiwarnatasya said...

Dr.Sam,
Tak pernah jumpa lagi dijual Nasi Lemundi nie...
My family yg selalu buat Nasi nie.

Putra Al-Maliki said...

rupa nasik tue macam nasik kerabu.. =)

adiwarnatasya said...

Putra,
Lain sikit laa...

Zumairi said...

nasik lemundi ni asal dari maner...sedap ke...cam best je

idot said...

erm... memang resepi tok diet..
tapi xpenah dengor la..
xper tapi aku tau aper jer ko masak memang sodap...

hehehehe.....

adiwarnatasya said...

Zumairi,
Asal tak tau.Perak kot dah Mama adiwarna org Perak...Heheheiii

Fuhhh memang sodappp...
Cuba sekali pasti nak lagi.

adiwarnatasya said...

Idot,
Nie bukan diet dah weiii...
Mekacih;)

LayarLara said...

Kanda pun tak pernah dengo nama hidangan ini.. apatah lagi daun lemundi...

(Sedang tercengang2)

adiwarnatasya said...

Kanda,
Rasa Nasi nie memang sedap...
Unik dan susah nak jumpa.
Leh laa nnt jue masakan tuk Kanda:)

Zumairi said...

susah la nak rasa nasik lemundi ni...kat KL takder jual...kena pergi perak ataupun kahwin dgn org perak hehe

http://paksuu.com

cik EPAL said...

perghh..memang diet betul ni ;)

adiwarnatasya said...

Zumairi,
Memang susah dan tak akan jumpanyerrr...

adiwarnatasya said...

Cik Epal,
Bukan diet dah nie...
Hilang diet WoOo...hehehhhh

pak long said...

salam..
mak aiii.sedapanye...

pak long said...

salam..
mak aii sedapnyer

adiwarnatasya said...

Pak Long,
W'salam.
Tau tak per...