Wednesday, April 22, 2009

"Ayah Chik"

Nielah Ayah ....."Ayah Chik".....

Sayang Ayah;
Selalu mengambil berat tentang saya sejak mama mengandungkan saya.....
Bila lahir jer saya, ayah tinggal rumah Mama dan selalu melayan kerenah saya.....
Selalu membeli jajan aiskrim dan gula-gula.....
Seorang Pegawai Polis Marin.....
Sudah berkahwin dengan seorang guru dan mempunyai seorang anak lelaki yang sedang menuntut di UITM Shah Alam.....
Seorang ayah yang tegas dan garang.....walaupun saya ini anak angkatnya selalu juga dimarahi bila buat salah.....tapi belum pernah dipukul lagi la heheheiii.....
Ayah, adik mama yang ke-empat.....
Balik jer saya ke kampung ayah pasti datang rumah mama, melihat saya.....
Selalu berduet karaoke dengan ayah.....
Ayah suka lagu lama-lama.....
Ayah sporting.....
Ayah pernah nak ambil saya dan menjaga saya suatu ketika dahulu.....
Mama tak mengizinkan.....
Mama beritahu ayah, anak perempuannya pun tak ramai.....
Ayah selalu memanjakan saya.....bawa saya jalan-jalan setiap mana dia pergi.....
Isteri ayah memahami.....memahami saya anak ayah juga.....
Masa saya bertunang, ayah menjadi orang perantaraan mewakili abah.....
Masa kawan-kawan datang rumah, ayah akan temankan saya dengan kawan-kawan.....

Masa kecil-kecil ayah dan abah pernah berselisih faham pasal saya.....
Tapi sekarang abah dengan ayah dah baik.....

Note : Along doakan selalu Ayah dipanjangkan umur dan sihat selalu.....
(Tetiba teringat abah di Klang.Dah lama tak balik sana.....)


2 comments:

Ad said...

byknya ayah dia!!!!

adiwarnatasya said...

Ada dua ayah angkat jer Art...Satu di Perak n satu lagi di Klang.

Disebabkan tiada anak perempuan jue yang dijadikan anak mereka.